• Imprimeix

Campanya conjunta de dinamització comercial de nuclis antics

Campanya 2016

Per tal de capitalitzar l’experiència adquirida, l’any 2007, es va constituir la xarxa de “Barris amb Projectes”, una plataforma de comunicació i una eina de treball per a tots els municipis que desenvolupen un projecte integral de regeneració urbana i que són beneficiaris dels ajuts del Fons de foment del Programa de barris creat per la Llei 2/2004, de 4 de juny, de millora de barris, àrees urbanes i viles que requereixen una atenció especial.

La primera subxarxa que es va crear agrupa els municipis que desenvolupen el projecte en el nucli antic de la població. Atès que la dinamització del teixit comercial del barri era una prioritat compartida per tots,  els seus membres van decidir posar en marxa una campanya que fomentés el comerç de proximitat. La voluntat última era ajudar per tal que el nucli recuperés la centralitat comercial que sempre ha tingut, tornés a ser un referent de la vida social del municipi i, alhora, donar-lo a conèixer al conjunt del territori.

Gràcies al treball conjunt i coordinat dels municipis que formen part de la de la xarxa, s’ha arribat a la setena campanya conjunta de dinamització comercial dels municipis de la xarxa Barris amb Projectes:

 “BARRIS ANTICS. MOLT PER DESCOBRIR, MOLT PER OFERIR”

Aquest any, durant el mes de juny, la campanya es desenvoluparà en 34 municipis.

La campanya, coordinada per l’Oficina de Gestió del Programa de Barris, compta amb el suport de la Generalitat de Catalunya, de les diputacions de Barcelona, Lleida, Girona i Tarragona, i de la sectorial de comerç de PIMEC (PIMEComerç).